Padangos žiemai
Žieminės padangos
Žiemai
tinkančios padangos skirstomos į dygliuotas, minkštos ar kietos sudėties
bei universalias.
Dygliuotos padangos,
kurios pasižymi puikiomis sukibimo savybėmis ant apsnigtos ar apledėjusios
kelio dangos, skirtos tiems, kurie nori jaustis maksimaliai saugūs esant
atšiaurioms žiemos sąlygoms. Šis produktas tinka žmonėms gyvenantiems už miesto
ir kurių automobilio ratai dažnai sąveikauja su sunkiau pravažiuojama, rečiau
valoma arba išvis nevaloma kelio danga. Važinėjant dygliuotomis padangomis ant
sausos ar šlapios dangos, išryškėja jų trūkumai: dyglių keliamas triukšmas,
ilgas stabdymo kelias, nestabilumas esant didesniam greičiui. Eksploatuojant
žieminės padangas privalu žinoti, jog jos draudžiamos kai kuriose šalyse
(Lenkija, Švedija, Vokietija ir kt.), todėl planuodami kelionę turite
įsitikinti ar kitos valstybės įstatymai to nedraudžia. Lietuvoje su
dygliuotomis padangomis draudžiama važinėti nuo balandžio 10 d. iki lapkričio 1
d.
Minkštos sudėties padangos pasižymi geromis sukibimo savybėmis ant sniego ir
ledo. Rekomenduojamos žmonėms, kurie nori jaustis saugūs atšiauriomis žiemos
sąlygomis, tačiau vengia dygliuotų padangų. Lyginant su dygliuotomis, minkštos
sudėties padangos yra tylesnės, jas leidžiama eksploatuoti be apribojimu.
Silpnosios šio produkto savybės atsiskleidžia ant šlapios arba sausos dangos:
palyginus greitai dyla, yra nestabilios prie didesnio greičio, ilgas stabdymo
kelias. Minkštos sudėtis padangas galima identifikuoti jas palietus arba pagal
greičio indeksą. Kuo pastarasis mažesnis, tuo minkštesnė padangos sudėtis.
Kietos sudėties padangos skirtos žmonėms, kurie dažniausiai važinėja miesto ir
plento sąlygomis. Pastarieji keliai dažniausiai būna nuvalyti ir pabarstyti. Kietos
sudėties padangos pasižymi geromis sukibimo savybėmis ant šlapios, sausos
dangos, esant šlapdribai, yra stabilios esant didesniam greičiui, pakankamai
ilgaamžės. Dygliuotoms ir minkštos sudėties padangoms nusileidžia tik savybėmis
ant apsnigtos ar aplėdėjusios kelio dangos.
Daugelis jau iš
pavadinimo sprendžia, jog universalios padangos puikiai turėtų tikti
tiek žiemai, tiek vasarai, tačiau taip nėra. Dar nėra išrastas toks gumos
mišinys, kuris pasižymėtų reikalingomis savybėmis esant tiek pliusinei, tiek
minusinei temperatūrai. Universalios padangos labiausiai tinka žmonėms, kurie
automobilį eksploatuoja gana retai, važinėja lėtai ir atsargiai, o esant
prastoms eismo sąlygoms visai vengia išvažiuoti į gatves. Tiesiog mūsų klimatui
universalios padangos nėra tinkamos, nes vasaros oro sąlygos nuo žiemos
skiriasi per daug, kad abiems metų laikams būtų galima puikiai pritaikyti
vienas ir tas pačias padangas. Ši produktą galima identifikuoti pagal užrašus
ant padangos šono, kuris turi būti arba AW (Any Weather – bet koks oras), arba
AS (All Seasons – visi sezonai).
Tiek dygliuotos, tiek minkštos ar kietos
sudėties, tiek universalios padangos gali turėti skirtingus
protektoriaus tipus, kurie įtakoja padangos savybes esant tam tikroms sąlygoms.
Pats paprasčiausias
ir seniausiai žinomas yra simetrinis padangos protektorius.
Pastarasis pasižymi vidutinėmis sukibimo savybėmis ant sauso asfalto,
posūkiuose. Didžiausias privalumas būtų tas, kad padanga su simetriniu
protektoriumi yra gana tyli. Sukibimo savybės ant šlapios kelio dangos yra
patenkinamos.
Kryptinės padangos pasižymi
tuo, kad puikiai is po savęs išstumia vandenį, dėl to yra puikios ant šlapios
kelio dangos. Taip pat yra pakankamai stabilios prie didelio greičio. Kalbant
apie šio protektoriaus tipo minusus, reikėtų paminėti, kad padangos būna labiau
triukšmingos ir dažniau netolygiai nudyla, tačiau tai dažniausiai atsitinka dėl
netvarkingų automobilio pakabos elementų ir pernelyg agresyvaus važiavimo
stiliaus.
Asimetrinis yra
palyginus nesenai atsiradęs padangų protektoriaus tipas. Pastarojo vienas iš
privalumų yra minimalus keliamas triukšmas. Šis protektoriaus tipas
sukontruotas taip, kad padanga į kelio dangą visuomet remtųsi pilna plokštuma.
Tai įtakoja tolygų nusidėvėjimą ir stabilumą posūkiuose. Iš trūkumų reikėtų
paminėti, jog asimetrinės padangos yra silpnesnės ant šlapios kelio dangos.