PADANGŲ PROTEKTORIAUS GYLIS
PADANGŲ
PROTEKTORIAUS GYLIS
Jeigu iki šiol manote, kad padangų protektoriaus gylis ir
milimetras nusidėvėjusios padangos negali daryti įtakos kelyje įvykstančioms
nelaimėms – siūlome atidžiau susipažinti su grėsmėmis kelių eismo dalyviams ir
nuobaudomis, gręsiančiomis nesilaikant leistino padangų protektoriaus rašto
gylio reikalavimų!
ŽIEMINIŲ PADANGŲ PROTEKTORIAUS GYLIS
Žinoma, jog žiema gali nustebinti mus ne tik itin gausiu sniegu,
tačiau ir nuolat pasikartojančiais plikledžiais keliuose, kurie sukausto
daugumos vairuotojų kūną nuo pirmo įsėdimo į automobilį.
Turbūt teko pastebėti, jog tokiomis dienomis keliuose eismas itin sulėtėja,
vairuotojai tampa ypač atsargūs ir žymiai atidžiau vertina pasirinktas
važiavimo trajektorijas. Padangų protektoriaus gylis žiemą ir vasarą
skiriasi, tačiau nepaisant to, jog žiemą galime turėti itin pavasarišką orą –
privaloma atitinkamu laikotarpiu naudoti tik atitinkamo protektoriaus padangas.
Lengvųjų
automobilių
Minimalus lengvųjų automobilių (B
kategorija) padangų protektoriaus gylis, įskaitant priekabas (jeigu
jose įrengti stabdžiai) ir kai automobilio arba priekabos bendroji masė ne
didesnė kaip 3,5 tonos, nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. yra
3,0 mm. Nurodytu laikotarpiu eksploatuojamos padangos, skirtos važiuoti
žiemą, žymimos ženklais „M+S“, užrašu „All seasons“ arba „ * “ (snaigės
simbolis).
Svarbu paminėti ir tai, jog Lietuvoje eksploatuojamiems automobiliams šiuo
laikotarpiu leidžiama važiuoti su dygliuotomis padangomis. Pradėti
eksploatuoti tokias padangas anksčiau nei lapkričio 10 dieną ir baigti vėliau
nei kovo 31 d. – draudžiama.
Naujų žieminių padangų protektoriaus gylis turi siekti 8-9,5 mm, tad iki
leistinos minimalios nusidėvėjimo ribos su naujomis padangomis galėsite
važiuoti kelis metus.
Atkreipiame Jūsų dėmesį, jeigu automobilio arba jo priekabos protektoriaus
rašto gylis mažesnis, nei nustatyta Techniniuose reikalavimuose arba nuo
lapkričio 11 d. iki kovo 31 d. automobilyje, kurio bendroji masė ne didesnė
kaip 3,5 t, ir (arba) jo priekaba (jei priekaboje įrengti stabdžiai)
eksploatuojama su padangomis, kurios neskirtos važiuoti žiemą – privalomoji
techninė apžiūra tokiai transporto priemonei gali būti panaikinta.
Motociklo
Kaip žinia, Lietuvoje motociklų sezonas netrunka ištisus metus
ir retas motociklininkas, turintis A2, A1 ar A kategorijos vairuotojo pažymėjimą, savo
motociklą „padabina“ specialiomis motociklams skirtomis
žieminėmis padangomis. Kelių eismo taisyklėse yra nurodyta, jog
nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. draudžiama eksploatuoti motorines
transporto priemones su vasarinėmis padangomis, tačiau tai negalioja mopedams,
motociklams, triračiams ir visų rūšių keturračiams. Eksploatuoti motociklus su
vasarinėmis padangomis draudžiama gruodžio-vasario mėnesiais, taipogi
kovo-lapkričio mėnesiais, jeigu bent dalis važiuojamosios dalies, kuria
važiuojama, yra apsnigta arba apledėjusi. Motociklo padangų protektoriaus
gylis negali būti mažesnis kaip 0,8 mm. Šių transporto priemonių
(kaip ir visų kitų) padangos turi indikatorius, kurie nurodo minimalų leistiną
gylį. Protektorių taipogi galima pamatuoti slankmačiu.
Autobuso
Nedažnas asmuo turi D
kategorijos vairuotojo pažymėjimą ir teisę vairuoti autobusą.
Tačiau kuomet ši kategorija įgyta – žinoti, koks autobuso padangų protektoriaus
gylis – privaloma. Autobusams, kurie priklauso M2 klasei, minimalus padangų
protektoriaus gylis žiemą t. y. nuo lapkričio 10 d. iki balandžio 1 d. privalo
būti ne mažesnis kaip 3,0 mm. M3 klasės autobuso minimalus
padangų protektoriaus gylis ištisus metus yra 2,0 mm.
Autobusų padangų protektoriaus gylis matuojamas tokiu pačiu prietaisu, kaip bet
kurios kitos transporto priemonės padangų rašto gylis. Nesunkiai atsiminsite
privalomą autobuso padangų protektoriaus gylį žinodami, jog žiemą jis toks pat
kaip ir lengvojo automobilio.
Krovininių
automobilių, sunkvežimių
Sunkvežimių padangų protektoriaus gylis Lietuvoje priklauso nuo
tam tikros klasės, pagal kurią skirstomos šios transporto priemonės. Krovininių
N1 klasės automobilių vairuotojai privalo pasirūpinti, jog padangų
protektoriaus gylis nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. nebūtų mažesnis
kaip 3,0 mm. Tuo tarpu N2 ir N3 klasių sunkvežimių padangų
protektorius negali būti mažesnis nei 1,0 mm.
Krovininių automobilių (kaip ir lengvųjų automobilių ar autobusų) padangos
taipogi turi neliesti kėbulo ar pakabos detalių, neriboti ratų apsisukimo
kampų, neišsikišti už kėbulo ribų, padangos negali būti suskirdusios,
suplyšusios ar kitaip pažeistos.
VASARINIŲ PADANGŲ PROTEKTORIAUS GYLIS
Sutiksite, jog žiema vairuotojams pateikia daugiau iššūkių keliuose,
o tinkamos padangos gelbsti nuo nelaimingų atsitikimų, tačiau vasarą nekreipti
dėmesio į padangų būklę ir tikėti, jog sausi bei švarūs keliai garantuoja saugų
kelią nuo taško A iki taško B – klaidinga! Svarbu atsiminti ir tai, jog tinkamos padangos
nėra tik tos, kurių protektoriaus gylis vasarą atitinka reikalavimus. Padangų
kontrolė apima ir kitus veiksnius, tokius kaip padangų amžius, slėgio lygis,
gamybiniai sugadinimai, įstrigę šalutiniai elementai (pvz., stiklas, metalas)
ir panašiai.
Lengvųjų
automobilių
Nors žiemą su vasarinėmis padangomis važiuoti draudžiama, vasarą
su žieminėmis padangomis vykti į kelionę galite drąsiai. Svarbu atsiminti tik
tai, jog nuo balandžio 11 d. iki spalio 31 d. draudžiama eksploatuoti
transporto priemones su dygliuotomis padangomis. Tikrinantiems pareigūnams Jus
sustabdžius kelyje su tokiomis padangomis galite prarasti galiojančią
automobilio techninę apžiūrą. Išskirtiniais atvejais, kuomet žiemos sezonas
užsitęsia, dygliuotų padangų eksploatavimas gali būti gali būti prailgintas
susisiekimo ministro įsakymu.
Lengvojo automobilio padangų protektoriaus gylis vasaros metu turi būti ne
mažesnis kaip 1,6 mm. Šis reikalavimas galioja padangų protektoriaus
gyliui nuo balandžio 10 d. iki spalio 31 dienos.
Motociklų
Motociklo padangų protektoriaus gylis vasaros metu t. y. kol
leidžiama eksploatuoti motociklus keliuose, privalo būti ne mažesnis
kaip 0,8 mm. Kiekvienas motociklininkas, net jeigu ir nekeičia padangų kiekvieno
sezono metu, privalo pasirūpinti, kad bendra padangų būklė būtų puiki ir
nesukeltų pavojaus vairuojant.
Autobuso
Autobusuose, nepriklausomai nuo jų klasės, naudojamos padangos
turi atitikti transporto priemonės gamintojo numatytas padangas. Visais atvejais,
kaip ir bet kuriai kitai transporto priemonei, autobuso padangos negali liesti
pakabos ar kėbulo detalių, riboti ratų pasukimo kampų, išsikišti už kėbulo
gabarito. Minimalus padangų protektoriaus rašto gylis M2 ir M3 klasės
autobusuose nuo balandžio 10 d. iki spalio 31 d. yra 2,0 mm.
Krovininių
automobilių, sunkvežimių
Minimalus krovininių automobilių padangų
protektoriaus gylis, kuomet automobilis priklauso N1 klasei yra 1,6 mm.
N1 ir N2 klasių sunkvežimiai vasaros sezono metu privalo padangas eksploatuoti
su ne mažesniu kaip 1,0 mm protektoriaus rašto gyliu.
PADANGŲ PROTEKTORIAUS GYLIO TIKRINIMAS
Siūlome visuomet atkreipti dėmesį į naujų padangų protektoriaus
rašto gylį ir, esant galimybėms, jį pamatuoti padangų protektoriaus gylio
matuokliu. Kodėl? Praktika rodo, jog pasitaiko atvejų, kuomet pirkdami, šiuo
atveju, lengvųjų automobilių padangas iš nežinomų tiekėjų, vairuotojai
nusiperka naujas žiemines padangas su, apytiksliai, 6,0 mm protektoriumi, nors
reikalaujamas minimalus gylis žieminėms padangoms yra 8-9,5 mm.
Nepamirškite, jog turite atlikti matavimus tiek vidinėje tiek išorinėje
Jūsų vairuojamos transporto priemonės protektoriaus dalyje.